وعده های غذایی خود را کوچک کنید و در طی روز چند ساعت یک بار وعده ای کوچک میل نمایید.

این باور غلط از آنجا نشات میگیرد که چون پس از غذا خوردن متابولیسم بدن برای هضم و شکستن غذاهای خورده شده بالا میرود، پس در صورت تعدد وعده ها و کوچک کردن آنها متابولیسم همواره بالا میمیاند اما…
طبق تحقیق اول توسط دانشگاه اونتوریو University of Ontario ایتدا به گروه اول سه وعده غذایی در روز و به گروه دوم ۶ وعده غذایی با همان مقدار کالری داده شد طبق نتایج تحقیق هیچ تفاوتی در متابولیسم و کاهش وزن هر دو گروه انجام نشد.
طبق تحقیق دوم که توسوط دانشگاه میسوری University of Missouri بر روی ۲۷ مرد با اضافه وزن صورت گرفت نشان داد در صورت کم کردن کالری دریافتی کاهش وزن رخ داد اما تقسیم ۳ وعده غذایی به شش وعده با همان مقدار کالری تغییری حاصل نکرد.

منابع:
“Leidy, Heather J., et al. “The effects of consuming frequent, higher protein meals on appetite and satiety during weight loss in overweight/obese men.” Obesity 19.4 (2011): 818-824.”

“Cameron, Jameason D., Marie-Josée Cyr, and Éric Doucet. “Increased meal frequency does not promote greater weight loss in subjects who were prescribed an 8-week equi-energetic energy-restricted diet.” British Journal of Nutrition 103.8 (2010): 1098”

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

[button color=”red” size=”small” link=”http://” icon=”” target=”false”]نکته[/button]

سوالات خود را در بخش مربوط به خود مطرح نمایید.
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع ممنوع است.
کلیه مطالب سایت تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و شما را از مراجعه به پزشک و یا مربی متخصص بی نیاز نمی‌سازد.
استفاده از استروئیدها = مرگ ناگهانی، بیماری های کلیوی، کبدی، قلبی و به هم ریختن بالانس تمامی هورمون های بدن شما.

دیدگاهتان را بنویسید