نقش ویتامین C در تمرینات ورزشی

ویتامین سی برای رشد و باز سازی تمام بافت های بدن مورد نیاز است. این ویتامین همچنین، برای فرم دهی به کلاژن استفاده می شود که برای ساخت پوست، ترمیم زخم ها، تاندون ها لیگامنت ها و رگ های خونی مورد استفاده قرار می گیرد.
این ویتامین همچنین عنصری ضروری برای تعمیر و نگهداری غضروف، استخوان و دندان هاست.
این ویتامین با تقویت دیوارهای شریان های خون، به کنترل فشارخون می‌انجامد.
این ویتامین همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان شناخته میشود که باعث مهار رادیکال‌های آزاد در بدن شده و از تخریب وارد شده توسط آنها جلوگیری می‌نماید.
اهمیت این ویتامین برای ورزش کاران در نقش آن در متابولیسم پروتئین است.مصرفی ویتامین ث باعث بالا نگه داشتن تستوسترون خون، و بالا نگه داشتن حد آن نسبت به هورمون کورتیزول میگردد.
کمبود این ویتامین در بدن باعث موارد زیر میگردد:
موهای خشک
التهاب لثه
پوست خشک
در بهبود پیدا کردن زخم ها
کبودی بدن
خونریزی بینی
مینای ضعیف دندان
مفاصل متورم و دردناک
کم خونی
افزایش وزن به دلیل کند شدن متابولیسم بدن
به خاطر داشته باشید اگر از مکمل ویتامین ث استفاده مینماید، آن را با معده خالی مصرف ننموده و همچنین در هر بار مصرف بیش از هزارمیلیگرم مصرف نگردد.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

[button color=”red” size=”small” link=”http://” icon=”” target=”false”]نکته[/button]

سوالات خود را در بخش مربوط به خود مطرح نمایید.
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع ممنوع است.
کلیه مطالب سایت تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و شما را از مراجعه به پزشک و یا مربی متخصص بی نیاز نمی‌سازد.
استفاده از استروئیدها = مرگ ناگهانی، بیماری های کلیوی، کبدی، قلبی و به هم ریختن بالانس تمامی هورمون های بدن شما.

دیدگاهتان را بنویسید