نقش ویتامین بی ۱۲ در تمرینات ورزشی

ویتامین بی ۱۲ به متابولیزه کردن پروتئین و چربی در بدن کمک مینماید.به عنوان یک بدن ساز، به ویتامین بی دوازده برای متابولیزه شدن پروتئین برای تبدیل آن به آمینو اسید جهت ترمیم عضلات، و متابولیزه شدن چربی برای تبدیل آن به انرژی نیازمندید.
این ویتامین همچنین برای ساخت گلبول های قرمز خون که وظیفه اکسیژن رسانی به عضلات را دارا هستند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین دریافت این ویتامین به مقدار کافی انرژی مورد نیاز جهت تمرین سنگین را برای شما تامین مینماید.
این ویتامین بر خلاف سایر ویتامین های گروه بی در بدن تولید نمیگردد و میبایست از منابع غذایی حیوانی همانند گوشت قرمز، غذاهای دریایی، ماهی و منابع مشابه تامین گردد.
مقدار مورد نیاز این ویتامین دو و چهاردهم میکروگرم در روز است ماندگاری آن در بدن کم و مقداری نیز سمی است که بنا به همین دلیل از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

[button color=”red” size=”small” link=”http://” icon=”” target=”false”]نکته[/button]

سوالات خود را در بخش مربوط به خود مطرح نمایید.
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع ممنوع است.
کلیه مطالب سایت تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و شما را از مراجعه به پزشک و یا مربی متخصص بی نیاز نمی‌سازد.
استفاده از استروئیدها = مرگ ناگهانی، بیماری های کلیوی، کبدی، قلبی و به هم ریختن بالانس تمامی هورمون های بدن شما.

دیدگاهتان را بنویسید