فواید روغن ماهی در بدنسازی

مکمل روغن ماهی به بدنسازان از طرق مختلف کمک می‌کند. روغن ماهی در سلامت و تناسب اندامِ بدنسازان نقش مهمی دارد. به زمان ریکاوری سرعت می‌دهد، چربی بدن را می‌سوزاند، سطح تستسترون را در حالت طبیعی حفظ می کند و به رشد ماهیچه­ ها کمک می‌کند. همچنین خطر حمله قلبی را کاهش داده، فشار خون را پایین می­آورد و از سکته مغزی جلوگیری می‌کند. قبل از مصرف این مکمل، با پزشک خود مشورت کنید.

از دست دادن چربی

گزارش ها مبنی بر این بوده ­اند که مکمل روغن ماهی، می‌تواند به بدنسازان کمک کند تا چربی بدن خود را بسوزانند. مطالعات زیادی نشان دهنده تأثیر روغن ماهی در سوزاندن چربی­ های بدن بوده ­اند. در دانشگاه استرالیای جنوبی، آزمایشی انجام شد که در «مجله آمریکایی تغذیه بالینی» منتشر گشت. مقدار شش گرم روغن ماهی در روز، به یک گروه آزمایشی داده شد. بهترین نتایج این گروه، از دست دادن میانگین ۱٫۲% از چربی بدن و کاهش وزن میانگین ۲ کیلوگرم برای هر فرد را شامل می­شد. گروهی که روغن ماهی مصرف نمی­کردند، هیچ درصدی از چربی بدن و وزن خود را از دست ندادند. این آزمایش به مدت دوازده هفته انجام شد.

فشار خون

فشار خون بالا، خطر متداولی برای بدنسازان است. بدنسازان تمرین­ های استرس ­زا انجام می­دهند و گوشت قرمز زیادی مصرف می‌کنند. گزارشات حاکی از این هستند که ارتباطی بین گوشت قرمز و فشار خون بالا وجود دارد. بدنسازان گوشت قرمز زیادی در رژیم غذایی دارند تا میزان جذب پروتئین را در بدن خود بالا ببرند. به صورت علمی ثابت شده است که روغن ماهی، فشار خون را کاهش می‌دهد. فشار خون پایین کمک می‌کند تا بدنسازان سبک زندگی سالم تری داشته باشند و احتمال ابتلا به بیمای­های مرتبط با فشارخون بالا مانند بیماری­های قلبی را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از بیماری­های قلبی-عروقی

ثابت شده است که روغن ماهی، از بیماری­های قلبی-عروقی جلوگیری می‌کند. بیماری­های قلبی-عروقی منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناگهانی می‌شوند. بدنسازان باید همیشه در سلامت به سر ببرند تا بتوانند حجم و قدرت ماهیچه­ های خود را افزایش دهند. هدف اصلی بدنسازان، باید جلوگیری از حمله قلبی-عروقی باشد. «کریس دیم» بدنسازی بود که در سن ۳۴ سالگی دچار سکته مغزی ناگهانی در حد مرگ شد و «مایک ماتارازو» بدنساز دیگری بود که در سن ۳۸ سالگی حمله قلبی را تجربه کرد. «کلینیک مایو» مصرف مکمل روغن ماهی را برای کاهش حملات قلبی، مرگ ناگهانی و سکته مغزی توصیه می‌کند.

صدمات و التهابات کمتر

اثبات شده که روغن ماهی، از خطر التهابات و آماس­ های بدنی می‌کاهد. به مرور زمان، بدنسازان مصدوم می شوند و به خاطر وزنه زدن خیلی زیاد در باشگاه، از درد مفاصل رنج می‌برند. تأثیر و کارایی روغن ماهی، در کاهش التهابات و دردهای مفصلی مورد تحقیق قرار گرفته و بر اساس همین تحقیقات، تأثیر آن در کاهش التهابات و نرم کردن مفاصل ثابت شده است. زمانی که مفاصل و تاندون­ها سالم باشند، بدنسازان می‌توانند شدت تمرین­ های خود را افزایش دهند و تمرین­ های ورزشی مکرری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید